23948sdkhjf

Netto lancerer ny serie af prisbillige, økologiske fødevarer

Økologi er den grad blevet et hit hos danskerne, og fire ud af fem vil gerne købe mere med det røde Ø-mærke.
Danskerne er vilde med økologi. Det oplever man i den grad i Netto, hvor salget af økologi er steget markant gennem de senere år, fortæller virksomheden i en pressemeddelelse.

For at imødekomme den store efterspørgsel efter prisvenlig økologi lancerer Netto nu en ny serie af økologiske fødevarer under navnet Øgo.

Til at begynde med omfatter det mere end 135 nye økologiske fødevarer i Netto, og løbende vil nye kvalitetsprodukter til faste, lave priser lande på hylderne og i kølediskene.

– Vi er hele tiden i dialog med vores mange kunder, og de fortæller helt overordnet, at de ønsker mere økologi til gode priser. Med afsæt i det har vi udviklet og lancerer nu vores nye ØGO-serie. Vi er landets største forhandler af økologi og har allerede et meget stærkt udvalg af økologi, og med Øgo sætter vi endnu mere tryk på økologien i Netto, fortæller Brian Seemann, der er landedirektør i Netto.

I november blev Netto kåret til landets billigste øko-butik, og Øgo-serien er tilsvarende prisvenlig.

Økologi-bølgen har gennem de senere år udviklet sig, så den nu er skyllet ind over hele landet. Hvor det tidligere var de store byer og særlige kundesegmenter, der gik efter økologien, har tendensen nu ramt hele landet.

Således findes de største procentvise stigninger i salget af økologi langt fra de større byer:

– Økologi begyndte som en niche, men er blevet et pejlemærke for rigtig mange danskere, når de køber ind. Vi oplever det i alle vores butikker, og flere steder er der tale om markante stigninger i salget på mere end 20 procent, påpeger Nettos landedirektør.
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093